Us comunicam que el Comitè de Seguretat TIC va aprovar la proposta d’implantar l’autenticació de múltiples factors (MFA, per les seves sigles en anglès) a la Universitat de les Illes Balears. Amb aquesta mesura, s’afegeix una capa addicional de seguretat a la utilització única de les credencials corporatives (nom d’usuari i contrasenya). Així doncs, millorarà la seguretat de totes les infraestructures i dels serveis corporatius TIC; els membres de la comunitat universitària estaran més protegits, i, si en qualque moment unes credencials es veuen compromeses, amb l’MFA serà molt més difícil que els ciberdelinqüents puguin suplantar la identitat de ningú.
La implantació de l’autenticació de múltiples factors està en la línia dels preceptes d’aplicació de mesures de seguretat als sistemes d’informació i també de la regulació per protegir dades, drets i llibertats regulats amb el RD 311/2022 de l’esquema nacional de seguretat en l’àmbit de l’Administració electrònica (ENS) i en la LO 3/2018 de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals (LOPDGDD).
Per tot això, recomanam a tots els membres de la comunitat universitària que configurin l’autenticació de múltiples factors (MFA) les pròximes setmanes, ja que d’aquí a uns mesos tothom la hi haurà de tenir obligatòriament per poder accedir als serveis TIC.
La planificació de la implantació i del desplegament de l’MFA és la següent:
- Avui, dijous 20 de juliol, comença la campanya de difusió, configuració i conscienciació.
- A partir del 5 de setembre, tots els usuaris dels escriptoris virtuals de PAS i que hi accedeixin des de fora de la xarxa de la UIB hauran de tenir configurada l’MFA per poder-hi accedir.
- A partir del 3 d’octubre, tots els membres del PAS i PDI hauran de tenir configurada l’MFA per poder accedir a la resta de serveis corporatius TIC. Els alumnes només necessitaran l’MFA en haver d’accedir als seus escriptoris virtuals.
Més informació: